איזה אוכל מתאים לכלב שלי – מזון מומלץ לכלבים

איזה אוכל מתאים לכלב

איזה אוכל מתאים לכלב שלי – תזונה מזווית וטרינרית


כל בעלי הכלבים מחפשים לדאוג ולהעניק לחיית המחמד שלהם את הטוב ביותר, בעיקר כשהדבר נוגע לתזונה. לכן, אין זה מפתיע שרבים מוצאים את עצמם תוהים איזה אוכל הכי טוב לכלבים ואיך לבחור במותג המזון הנכון.

כמענה לכך, נדון במאמר זה בתהליך הבחירה של מזון טוב לכלבים וחתולים ובכללים לבחירת ייצרן מזון אמין. כל זאת תוך הימנעות משיווק ומיתוג שווא לקבלת ההחלטה הנבונה עבור חיית המחמד.

איזה אוכל מומלץ לכלבים ולחתולים – קווים מנחים לבחירה חכמה

על מנת להימנע ממכשולים שיווקיים של ייצרני מזון, ישנם כמה שלבים עיקריים אחריהם מומלץ לעקוב:

1. קודם כל בעל החיים – בשלב ראשון, כשבאים לבדוק איזה אוכל מתאים לכלבים או לחתולים, יש לזהות את הצרכים התזונתיים של חיית המחמד. שלב זה אמור להיות פשוט במיוחד אם בעל החיים באופן כללי בריא, אך עשוי להיות מורכב כשמדובר בבעל חיים עם בעיות בריאות מיוחדות כמו אלרגיות, מחלת כליות כרונית, מחלת כבד כרונית וכדומה.

במקרים האלו עולה חשיבותה של רשימת המרכיבים, (Ingredient list ) אמנם אין כללים מוחלטים לרכיבים ולכמויות שצריך המזון להכיל. ככלל, רצוי שחמשת המרכיבים הראשונים יהיו סוגי מזון, כלומר מרכיבים מוכרים שניתן לזהותם בתור מזון.

תמיד מומלץ להתייעץ בקצרה עם הווטרינר הקבוע להיכרות מקצועית עם רשימת מרכיבים מתאימה ומדויקת לחיית המחמד הפרטית. כך ניתן לקבל מידע מותאם מתוך היכרות עם הרקע הרפואי והמאפיינים הפיזיולוגיים של בעל החיים.

2. בחירת יצרן מזון אמין – לאחר שמזהים את רשימת המרכיבים המתאימים לחיית המחמד, יש לבחור יצרן מזון מקצועי. על כל שק מזון יבש לרוב יהיה כתוב אוכל טוב לכלבים קטנים או גדולים, מיוצר על ידי X עבור Y או משווק על ידי A עבור B. במקרים האלו החברה לא אחראית בכלל על איכות המזון אלא רק על האריזה ועל ספירת הכסף.

עם כל השפע הרב של יצרני ומשווקי מזון מכל חלקי העולם, אפשר ללכת בקלות לאיבוד בין מגוון האריזות, עיצוב השקים, פעילויות המיתוג המתוחכמות ולבחור ברשימת מרכיבים מטעה.

לכן, מומלץ להימנע מלהתרשם מרשימות מרכיבים מפוארות ובמקום להתמקד ביצרנים מוכרים ומוכחים. תמיד רצוי לשאול את הווטרינר האישי באיזו חברה הוא מאמין ומדוע.

יש מספר מועט של חברות יצרניות מזון כלבים שמנהלות מחלקות מחקר ופיתוח מתקדמות, כאלו הנבדקות תחת עינם הבוחנת של מוסדות אקדמאיים וטרינריים ידועים בעולם. עם זאת, גם אלו קיימות ומציעות מזון איכותי ומזין בהרבה מחברות שאינן מקדישות את אותם אמצעים.

3. בחירת הנוסחה המתאימה ביותר לבעל החיים וללקוח – חשוב לזכור כי הרופא הווטרינר האישי הוא האדם לפנות אליו בשאלות ולא בעל חנות, יועץ שיווקי או יבואן. ברב המוחלט של המקרים הוא ידע להגיד איזה אוכל הכי בריא לכלבים או לחתולים תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של חיית המחמד.

ובכל זאת, לשאלה איזה אוכל לכלבים הכי טוב, סביר שהווטרינר יקלע בדרך כלל לצרכי בעל החיים, אך לא תמיד הוא יצליח לקלוע לדרישות הלקוח. זאת מכיוון שישנם לקוחות המחזיקים בדרישות מיוחדות בנושאים שונים כמו מזון טבעוני, מזון מרכיבים טבעיים בלבד, מזון ללא חיטה או ללא גלוטן , מזון זול יותר ועוד ועוד. לכן, חשוב להכיר ולציין בפניו את כל הצרכים השונים ולהתרשם מחוות דעתו.

איזה מזון לכלבים הכי טוב

מזון לכלבים מומלץ – היכרות עם מושגים בסיסיים

על מנת להיות בעלי כושר ההבחנה הנדרש לבחירת מזון יבש איכותי, יש ללמוד לקרוא את רשימת המרכיבים ולהבין את המסרים שבין השורות. הסיבה לכך היא שיצרני ומפיצי המזון מנסים להרכיב רשימה שלא רק תהיה רלוונטית מבחינת המזון אלא גם תיראה יפה לצרכנים – כי מי יקנה מזון כלבים שהמרכיב הראשון בו יהיה "שאריות מתעשיית הדגים "?.

לצורך כך יש להכיר מספר מושגים בסיסיים :

1. תוצרי לוואי – במרבית המקרים, הכוונה היא לתוצרי לוואי מתעשיית הבשר והדגים, שאינו משמש למאכל אדם. הסיבה שלמוצרי לוואי לתעשיית הבשר יצא שם כל כך רע היא כי חברות אשר אינן כוללות מוצרי לוואי, בעזרת שיווק אגרסיבי ומתוחכם, גרמו לציבור להאמין שתוצאי לוואי בהכרח מראים על מזון ירוד, כשלא תמיד כך הדבר.

תוצרי לוואי לשוק הבשר הם מקור מעולה לחלבון מן החי, לדוגמא לבבות, כבדים ושאר אברים פנימיים, שהשימוש בהם מהווה פתרון סביבתי ומשתלם לכל השאריות שהאדם אינו צורך במסגרת הטיפול בבשר.

מזון שמכיל תוצרי לוואי מתעשיית הבשר (Meat Byproducts)יכול להיות מזון איכותי למרבית הכלבים, המקרה היחידי בו הוא אינו מומלץ הוא במקרים בהם חיית המחמד סובלת ממחלת כבד או כליות כרונית.

2. מזון באיכות לבני אדם או מזון שאינו GMO (מזון שלא הונדס גנטית) – איזה מזון מתאים לכלב ? אולי מזון אורגני ? אולי הוליסטי ?  חשוב להבין שאין דבר כזה , ולרב מדובר בגימיקים שיווקיים.

אלו הם טרנדים ואופנות מתזונת האדם, שהועתקו בחכמה על ידי מומחי שיווק ומיתוג לעולם הווטרינריה. הביטוי מזון שלא הונדס גנטי הוא מאוד מטעה , מה החכמה להכין מזון כלבים מתרנגולות שלא הונדסו גנטית כשהתרנגולות האלו הוזנו בתירס שהונדס גנטית.

גם מזון לחיות מחמד שמתיימר להיות "אורגני" הוא תוצאה של מגמת שיווק שנועדה להטעות את הציבור. ההגדרות לפיקוח על מזון אורגני הן לשימוש למזון לצריכת האדם, אין כל תקנות או חוקים בקשר לבקרה של מזון אורגני לחיות מחמד, זו סתם הטעיה שיווקית.

כנ"ל מונחים כמו פרימיום, סופר פרימיום, אולטראפרימיום, כולם גימיקים שיווקיים, אין כל תקנות לאיכות מזון תחת ההגדרות האלו.

איזה אוכל הכי טוב לכלבים

איזה מזון לכלבים הכי טוב – שבירת מיתוס

לא פעם קורה שנתקלים בבעלי כלבים או חתולים שבתמימותם ניסו להבין ממקורות שונים ובעיקר מהאינטרנט איזה מזון באמת כדאי לתת. הם מגיעים עמוסים ברעיונות שלעיתים קרובות אין להם אחיזה במציאות והם חלק ממערכת השיווק האגרסיבית של חברות המזון.

בדרך כלל הם מגיעים עם תובנה שהמזון הנכון הוא מין מזון בוטיק שמכיל משהו ייחודי , בעל חזות מלבבת הקשורה בבריאות, לדוגמא, רימונים, או דג סול מהים הצפוני וכו'. מי ראה חתול אוכל רימונים לאחרונה או כלב דג דגים בים הצפוני, כל אלו הם טריקים שיווקיים.

מרבית מזונות הבוטיק הללו הם יד שלישית על המזון , אחרי היצרן בארץ המוצא , המשווק בארץ המוצא והחברה היבואנית. יש הרבה מאוד שיווק והרבה מאוד מיתוג עבור יצרני מזון קטנים שרוצים להרוויח נתח מהשוק הענק של 50 מיליארד דולר ברחבי העולם.

עם זאת, לאחר שמכירים את המונחים השונים של תעשיית המזון לכלבים וחתולים ואת הרקע שלהם ניתן לבחור מזון בחכמה וביתר קלות. בנוסף, בעזרת היכרות עם הקווים המנחים לבחירת מזון מתאים לכלב או חתול, ניתן להשקיע במזון איכותי בראש שקט.

ד"ר שרון רגב – בית חולים וטרינרי

מחפשים בית חולים וטרינרי מקצועי, מסור ואמין? בית החולים הווטרינרי של ד"ר שרון רגב הוא הכתובת.

בית החולים הממוקם ברמת גן, מציע מגוון רחב של שירותים רפואיים מתקדמים עבור כלבים, חתולים ובעלי חיים שונים. צוות המרפאה מורכב מווטרינרים מנוסים ואוהבי חיות, אשר יעניקו לחיית המחמד שלכם את הטיפול המסור והמקצועי ביותר.

ביקור אצל וטרינר קבוע מאפשרת לו לאבחן ולטפל בבעיות בריאותיות באופן יעיל ומדויק יותר, וכן לספק לכם ייעוץ ותמיכה לכל אורך חייה של חיית המחמד. לכן, אנו מזמינים אתכם להירשם למרפאה שלנו ולהנות משלל השירותים הרפואיים השונים.

במרפאה אנחנו מציעים מגוון רחב של שירותים רפואיים מתקדמים, תוך שימוש במכשור רפואי חדיש. המרפאה והצוות זמינים עבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כולל למקרי חירום. לפרטים נוספים וקביעת תור, התקשרו אלינו עוד היום בטלפון –  03-6742467.

 

יוקנובה – אתר הבית

הילס סיינס פלאן – בחסות וטמרקט

רויאל קנין – דף הבית

דילוג לתוכן