איך להרגיל את החתול ל כלוב נשיאה

ביקור ללא פחד אצל הוטרינר

איך להרגיל את החתול ל כלוב נשיאה

המדריך הבא ינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד להרגיל את החתול שלכם לכלוב הנשיאה שלו ולהגיע נינוח לביקור אצל הווטרינר.

שלב 1  : נא להכיר, חתול כלוב, כלוב חתול. 

יש להציב את כלוב נשיאה של החתול באזור מוכר, בו החתול מרגיש נינוח ולהשאיר את הכלוב פתוח. סקרנות החתול תתעורר והוא יבדוק את הקופסא החדשה בזמן שמתאים לו.

שלב 2 : לפתות את החתול להתקרב לכלוב נשיאה בעזרת אוכל.

יש להתחיל בכך שנשים את קערת האוכל קרוב לכלוב הנשיאה. אם החתול מהסס לגשת לאוכל, הרחק את הקערה לטווח בטוח ובהדרגה יש לקרבה לכלוב נשיאה.
טיפ חשוב : הוסף לאוכל מעדן שהחתול יתקשה לעמוד בפניו כמו טונה או מעדן לחתולים.

שלב 3 :  הזמן את החתול ל "חדר האוכל".

כאשר החתלתול שלכם אוכל בחופשיות בקרבת הכלוב הכנס את הקערה לתוך ה כלוב נשיאה, ממש ליד הפתח על  מנת שהחתול יאכל כשראשו בכלוב והגוף ישאר בחוץ.
טיפ חשוב : יש לוודא שהדלת לא תיסגר בשוגג כשהחתול בשלב ה"לימוד".

כלוב נשיאה לחתול

חתול נינוח בכלוב נשיאה

שלב 4 : שפ"צרו לחתול את המאורה. (ה כלוב נשיאה כמובן)

הכניסו  מידי פעם משחקים וחטיפים אהובים על החתול שלכם אל תוך ה כלוב נשיאה , כך שסקרנות החתול תגרום לו מידי פעם לגלות אותם, לדוגמא עכבר בד ממולא, צעצועים עם נוצות, כדורים שהחתול אוהב וכו'. חתיכת בד או מגבת מרוססים ב"פרומוני חתול"יכולים להיות לעזר רב בהרגעת החתול.

כלוב נשיאה לחתול

חתול מתפנק בכלוב נשיאה מפורק על ריפוד נעים ונח

שלב 5 : הכנס את קערת המזון לתוך ה – כלוב נשיאה .

כשהחתלתול שלכם אוכל ברוגע כשראשו בכלוב וגופו בחוץ זה הזמן להתחיל ולקדם את המזון לעומק ה כלוב נשיאה. יש להזיז את קערת המזון כל יום בכמה סנטימטרים לתוך עומק הכלוב עד שחתולי נכנס כולו לתוך הכלוב.

שלב 6 : עכשיו צפה והמתן.

זהו קרוב לוודאי השלב הקשה ביותר והארוך ביותר, יש להצטייד בסבלנות רבה, להתבונן בחתול ולצפות לרגע שהוא יבוא לנוח בכלוב, להירגע  או סתם לתפוס תנומה קלה.

שלב 7 : זה הזמן לסגור את הדלת.

ברגע שהחתולי מרגיש נוח ונינוח בתוך ה כלוב נשיאה , אפשר להתחיל ולסגור את הדלת  (כשהחתול בפנים כמובן), מספר שניות כל פעם, אם החתול מראה מצוקה כשהדלת נסגרת יש לפתוח אותה מיד. בנסיון הסגירה הבא יש לסגור ואורך זמן כזה שלא ילחיץ את החתול.
כאשר אתה יכול כבר לסגור את הדלת לזמן ממושך בלי לחץ מצד החתול, זה הזמן להתחיל ולתרגל נסיעות ברכב.
טיפ חשוב : חתולים רבים מקשרים כלוב ונסיעה עם ביקור מפחיד אצל הוטרינר, כדאי לשבור את האסוציאציה הזאת אצל החתול על ידי טיולים ברכב גם למקומות אחרים או סתם טיולים ברכב.

כלוב נשיאה לחתול

חתול נינוח ורגוע בתוך כלוב מרופד ונעים.

 

לסיכום :

כשתבחינו שהחתול שלכם מבלה "זמן איכות"  ב כלוב הנשיאה שלו, נח אוכל ומשחק ב כלוב נשיאה, סימן שהחתול כבר מוכן לנסיעה לווטרינר.
ביום שנדרש ביקור אצל הוטרינר סגרו בפשטות את דלת הכלוב, כסו את הכלוב בבד או מגבת קלה מרוססת ב "פרומוני חתול" סינטטים, ואתם בדרך.
כשחוזרים הבייתה זיכרו להמשיך ולהציע מזון מעדנים ופינוקים בכלוב הנשיאה.
מבחינת החתול : אם בכלוב נשיאה קורים יותר דברים נעימים, טעימים וכיפיים מאשר דברים מפחידים, זה אמור תמיד להיות קל לסגור את הדלת ולבוא לביקור אצל הוטרינר.

 

לינקים חשובים :

ביקור ללא פחד אצל הוטרינר.

דילוג לתוכן