גור חדש , טיפולים מונעים חיסונים ועוד

גור חדש

תקציר הטיפולים אותם יש להעניק ל גור חדש

איזה חיסונים צריך לעשות ל גור חדש ?גןר חדש

מטרת החיסונים היא להגן על הכלב ועל בני הבית מפני מחלות מדבקות.
המחלות החשובות ביותר הן:

• כלבלבת,
  • פרוו,
  • לפטוספירוזיס,(עכברת)
  • צהבת,(דלקת כבד)
  • כלבת,
  • שעלת
  • ועוד.

גור חדש  יש לחסן בחיסון כלבלבת+פרוו החל מגיל 5-6 שבועות, יש לחזור על החיסון כל 3 שבועות עד גיל 16 שבועות. בהמשך יש לחזור על החיסון אחרי שנה ובהמשך אחת ל3 שנים. חיסון נגד עכברת שהיא מחלה מדבקת מאוד לבני אדם יש להמשיך ולעשות אחת לשנה.

חיסון נגד כלבת יש לחסן מגיל 3-6 חודשים ולחזור אחת לשנה.

טיפולים נגד תולעים שיש לתת ל גור חדש:

גורי כלבים נגועים כמעט תמיד בתולעי מעיים.
התולעים נחלקות ל-2 קבוצות עיקריות:

• תולעים שטוחות
  • תולעים עגולות.

בתולעים העגולות הגור נדבק בדר"כ מאימו במהלך ההריון, ולכן יש לטפל כבר בגיל צעיר מאוד.
בתולעים שטוחות ההדבקה היא לרוב מפרעושים(כחלק ממחזור החיים שלהם) ולכן יש לטפל אחת לחצי שנה.

טיפולים נגד טפילים חיצוניים לגור חדש:

גור חדש

קרציות ופרעושים, קרדיות וטפילי אזניים עלולים להיטפל לכלב ולגרום לו לאי נוחות ועצבנות. על מנת לשמור על בריאות הכלב עלינו לשמור עליו נקי מטפילים. יש לטפל בעזרת תכשירים מיוחדים אותם ניתן לרכוש במרפאה או בחנויות לחיות מחמד.
ככלל לא מומלץ להשתמש באבקה לכלבים מאחר וגם הם וגם אנחנו נושמים את גרגרי האבקה.
התכשירים המומלצים ביותר היום הם: כדורי ברבקטו או דומיהם נגד פרעושים קרציות וקרדיות שניתנים דרך הפה או  "אדוונטג’" לטיפול בפרעושים ו"קילטיקס" נגד קרציות. בכל מקרה לפני שימוש בתכשירים על גוף הכלב מומלץ להיוועץ עם צוות המרפאה.

תולעת חיפושית הזבל:

תולעת חיפושית הזבל הקטלנית החלה לפני כ-20 שנים את מסע הקטל שלה, ולצערנו לא הפסיקה עד היום. התולעת מדבקת ע"י בליעה של חיפושיות זבל קטנות ומתפתחת בגוף הכלב וגורמת לסימנים קשים וגם למוות. ניתן למנוע את הופעת המחלה ע"י זריקות מונעות אחת לחדשיים . לכלבים שנוהגים לנשנש צואה רצוי לתת פעם בחודש.

רחיצה ותספורת:

באופן עקרוני – אין להרבות ברחיצה, הברשה סדירה ויום יומית עדיפה. ההברשה שומרת על בריאות העור והפרווה, מרחיקה שיער שנשר וחשוב מכל מחזקת את הקשר בין הגור לבעליו. במידה ואין ברירה ניתן לרחוץ את הגור בשמפו מיוחד לכלבים. אין להשתמש בשמפו המיועד לבני אדם.

שמירה על השיניים אצל גור חדש.

למרות שאין צורך לצחצח שיני חלב, יש להרגיל גור חדש כבר מגיל צעיר לאפשר לנו לצחצח את שיניו וזאת ע"י משחק ונגיעה יום-יומית בכל השיניים. בהמשך חייו יהיה עלינו לצחצח את שיניו בכל יום. קראו מאמר בקשר לשיניים של כלבים וחתולים.

טיפול שיניים לכלבים  באתר שלנו

איך מרגילים גור לצרכים , הרגלי ניקיון  ?

גורים קונים במהירות הרגלי ניקיון בתנאי שנסביר להם מה אנחנו רוצים מהם.
גור חדש צעיר מאוד שעדיין לא ניתן להוציאו מהבית אפשר להרגיל לעשות צרכים על חיתולים מיוחדים או אפילו על עיתונים.
במהלך מתן החיסונים ניתן להתיעץ עם צוות המרפאה מתי ניתן להתחיל ולהוציא את הגור מהבית, ניתן להוציאם 10-15 דקות  אחרי האוכל וללמד אותם לעשות צרכיהם בחוץ. בכל מקרה שהם עשו כרצוננו יש לשבחם ולתת חיזוק חיובי בצורת חטיף טעים במיוחד.
יש להימנע מעונשים או מכות מאחר וזה לא תורם כלל לתהליך הלמידה.
בגורים עקשנים במיוחד ניתן להפעיל את שיטת הכלוב או גדרת הגורים בה הכלב נמצא לשמן מוגבל בגדרה, יוצא כשהוא בהשגחת הבעלים.
לפרטים נוספים ניתן להתיעץ עם צוות המרפאה.

איזה תזונה מתאימה ל גור שלי ?

על מנת לשמור על בריאות הגור לא די לתת הרבה אוכל, יש להקפיד מאוד על איכות המזון.
גור חדש צעיר מקבל 4 ארוחות ליום, בסביבות גיל 3 חדשים ניתן לרדת ל 3 ארוחות ליום ומגיל חצי שנה בערך לרדת לשתי ארוחות ביום. יש להשתדל להאכיל בזמנים קובעים , ולא להשאיר מזון זמין כל הזמן בצלחת.

כמות המזון :  כמות המזון לכלב תלויה בעיקר בגודלו, בפעילות הגופנית אותה הוא עושה, בגזע שלו ובגורמים רבים נוספים.
בשום אופן אין לתת לכלב כמויות גדולות מידי שעלולות לגרום לבעיות במערכת העיכול, עודף משקל והפרעות גדילה. כמות המזון "הנכונה" היא הכמות אותה הכלב מחסל מיד עם ההגשה וללא הפסקה. יש להרים את הצלחת ארי 15 דקות בין אם הכלב סיים או לא, ולא להשאיר מזון בצלחת.

סוגי המזון אותם יש להגיש ל גור חדש : יש לבסס את מזון הגור על מזון גורים יבש מאיכות מעולה. המזון המלא המעולה הוא מזון מורכב, מלא ומאוזן ולא צריך להוסיף לו כלום.
בשוק קיימים סוגי מזון רבים, טובים, טובים יותר , מעולים ומאידך מזונות רבים באיכות ירודה מאוד, או שאינם מאוזנים .
קשה מאוד להבין ולבנות על איכות המזון בהתאם לאחוזי המרכיבים השונים או בהתאמה עם רשימת המרכיבים. הרשימות האלה הן במקרה הטוב מוטות ומטעות ובמקרים רבים אחרים אף שקריות.

למידע נוסף על מזונות קיראו בקישור :  איזה אוכל מתאים לכלב שלי ?

התנהגות על קצה המזלג – טיפים בחינוך גור חדש , כיצד לגדל גור בטוח וחברותי ?

• תקופת החיברות, התקופה הקריטית בה הגור לומד את סביבתו ומפתח את אישיותו ותגובותיו, לדוגמה לפחד או לאהוב  כלבים/אנשים/רעשים /חתולים וכד. תקופת החיברות מתרחשת בגיל שבין 6-12 שבועות. לכן אף על פי שהגור בגילאים האלו עדיין לא מחוסן במלואו ועל מנת למנוע התפתחות של בעיות התנהגותבהמשך רצוי לחשוף אותו בצורה מבוקרת לסביבה כבר אחרי החיסון השני אך עם אמצעי זהירות שימנעו הדבקה במחלות. יש לחשוף ככל הניתן לחוויות שונות מרובות וחיוביות, מניעה היא הדרך הטובה . חינוך גור להתנהגות רצויה בשלבים מוקדמים עדיפה על תיקון בהמשך.
  • הציבו לגור גבולות, תקנו או התעלמו מהתנהגות שלילית וחזקו התנהגות חיובית.
  • עודדו את הגור לעצמאות, למדו אותו בהדרגה להישאר לבד בבית, ולמדו אותו להעסיק את עצמו כשאתם בבית , משחק עם עצמות/משחקים/מנוחה וכד'.
  • הימנעו מלשמור אותו לידכם או על הידיים ברוב שעות היום על מנת שלא יפתח תלות בכם וחרדות נטישה כשאתם אינכם.
  • ספקו לגור משחקים אינטראקטיביים ואטרקטיבים, משחקי מזון המגרים חשבה עצמאית שמעסיקה אותם בשעות שהוא לבד.
  • הרגילו את הגור בצורה חיובית לכל הפעילויות אותם תידרשו לעשות בהמשך כמו צחצוח שיניים, ניקוי ואזניים ועיניים, הברשת הפרווה וכו.
  • מומלץ ללמד את הגור ללכת מגיל צעיר עם ריתמה או ריתמת אף,
  • לתרגל השמת מחסום.
  • כלבים זעירים ניתן ללמד ללכת עם ריתמת גוף , יש לעשות זאת בהדרגה ותוך אסוציאציות חיוביות.

קיראו על : חרדת נטישה בכלבים.

לוח זמנים לטיפולים מונעים לגורי כלבים

6 שבועות  חיסון משושה תילוע