חיסונים לחתולים וחשיבותם

חיסונים לחתולים

למה נותנים חיסונים לחתולים ?

חיסונים לחתולים  נועדו להגן על החתול ממחלות מידבקות נפוצות, המסכנות את בריאותם וחייהם.
החיסונים גורמים לגוף החיה לייצר נוגדנים, שיגנו עליהם מהמחלות.

חתולים חשופים יומיום לסכנת הידבקות במחלות קשות שונות העוברות בינהם באמצעות מגע ישיר (הרחה, ליקוק, מריבה וכדו’) או מגע עקיף עם חפצים ומקומות שונים, שהזדהמו בגורמי המחלה (למשל ,באמצעות סוליות נעליים שדרכו במקום שהייתה בו לפני כן חיה חולה, אפשר להביא את המחלה המידבקת הביתה)

חיסון משולש/מרובע

חיסונים לחתולים
מכיל תרכיב משולב המגן נגד מחלות חתולים נפוצות.
החיסון המשולש מכיל תרכיב נגד חתלתלת, קליצי וירוס ורינוטרכאיטיס,ואילו החיסון המרובע מכיל גם תרכיב נגד כלמידיה שניהם ניתנים ע"י וטרינר.
1. חתלתלת -מחלה נגיפית קטלנית נפוצה, הגורמת שלשול, הקאות מתמשכות, התייבשות מהירה, דיכאון ויללות עזות בזמן מגע. המחלה פוגעת במעי הדק, בכבד, בטחול ובמח העצמות, וגורמת למוות זמן קצר בלבד לאחר הופעת סימניה. המחלה ניתנת למניעה ע"י החיסון.

קרא בקישור המצורף על מחלת החתלתלת בחתולים.

2. קליצי וירוס– מחלה נגיפית הגורמת לדלקת בדרכי הנשימה העליונות מלווה בעיניים דומעות, אף זולג והתעטשויות, נשימה כבדה ושיעול, ופצעים בחלל הפה ובלשון.
3. רינוטרכיאיטיס – מחלה נגיפית קשה הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות וגורמת לדלקת מלווה בהפרשות בעיניים, באף ובקנה הנשימה. סימני מחלה נוספים הם חום גבוה, אדישות, התעטשות בלתי פוסקת, דלקת ריאות ולעיתים גם פצעים מוגלתיים על הלשון.
4. כלמידיה (כלמידיופילה) – מחלה הנגרמת ע"י חיידק הפוגע בעיקר בגורים צעירים. גורמת לדלקות עיניים ולעיתים לדלקת בדרכי הנשימה. מופיעה יותר אצל גורים היוצאים מהבית או חסרי בית.
תרכיב נגד כלמידיה מופיע רק בחיסון המרובע.

באיזה גיל יש לתת חיסונים לחתולים ?

חיסונים לחתולים

מתן החיסון המשולש/מרובע: חיסון ראשון לגורים בני 6-7 שבועות, חזרה כל 3-4 שבועת עד גיל 16 שבועות. דחף נוסף סביבות גיל שנה, ובהמשך כל 3 שנים לחתול שחי לבד ורק בבית, וכל שנתיים לחתול שיוצא לחצר.

חיסון נגד כלבת
מ
חלת הכלבת עלולה לפגוע בכל היונקים ובכללם האדם וגם החתולים. עם זאת בהשוואה לכלבים שכיחות מקרי הכלבת אצל חתולים היא נמוכה יותר.. מתן החיסון בגיל 3-6 חודשים, ובהמשך -פעם בשנה במשך כל החיים.

• חיסון נגד לאוקמיה ויראלית FeLV: קיימים בעולם מספר חיסונים נגד וירוס הלאוקמיה,
    בהתאם להנחיות הארגון העולמי לרפואת חתולים החיסון מומלץ לכל החתלתולים ומתן דחף נוסף לאחר שנה. חתולים שחיים בחוץ יקבלו כל שנה, וחתולים שלא באים במגע עם החוץ לא צריכים לקבל מעבר לחיסון הבסיסי.

קרא בקישור הבא על טיפולים מונעים בגורי חתולים