עודף משקל בחיות מחמד – מידע כללי

עודף משקל בחיות מחמד מידע כללי

שם כותב המאמר: דר' שרון רגב

עודף משקל בחיות מחמד

עודף משקל בחיות מחמד – חתול עם משקל יתר

גם לחיות מחמד יש עודף משקל

גם לכלבים יש עודף משקל.

לעודף משקל אצל כלבים יש השלכות בריאותיות ורפואיות – כמו אצל בני האדם.
כלב שמשקלו העודף מסתכם בכמה קילוגרמים מיותרים מקביל לאדם הסובל מעודף משקל של עשרה עד עשרות קילוגרמים.
עודף משקל גורם לכלבלקשיים בתפקוד היומיומי, וככל שעובר הזמן הואר מסכן את בריאותו ותורם לקיצור תוחלת חייו. אם אינכם מכירים אישית את בעיית עודף המשקל, העמיסו על עצמכם תרמיל גדוש עם 10 ק"ג והסתובבו אותן במשך מספר שעות, והמשיכו לתפקד כרגיל. עכשיו תארו לכם איך הכלב הסוחב עליו עודף משקל קבוע מרגיש.
כלבים הגדלים בבית, בחיק משפחה אוהבת ומפנקת מפתחים עודף משקל בגלל תנאי גידולם ואורח חייהם. בדרך כלל רמת הפעילות שלהם נמוכה, הם נוטים לאכול יותר מהדרוש בגלל זמינות המזון ובגלל שיעמום.

בעיות הנובעות מ עודף משקל בחיות מחמד.

עודף משקל אצל כלבים גורם להם לתחושת כובד, עייפות יתר ואי נוחות, ובמשך הזמן פוגע באברי הגוף השונים ובפעילותם – בדומה לעודף משקל בבני אדם.

סימנים נוספים לבעיות בריאותיות הנובעות מ עודף משקל בחיות מחמד:

  • הכבדה על פעילות הלב, הגורמת להופעת סימפטומיםהמעידים על פגיעה בשריר הלב דוגמאת ירידה בפעילות ובסיבולת, קשיי נשימה, חוסר אפשרות לעשות פעילות גופנית, כשל לב, ובמקרים מסויימים אף למוות.
    הכבדה על המערכת ההורמונלית והפרת המאזן ההורמונלי עלולות לגרום לירידה או עליה בתפקוד בלוטת יותר הכליה, פגיעה בבלוטת המגן או התריס ואף לגרום למחלת הסכרת.
    בעיות קשות במפרקים ובעמוד השדרה. הכלבים מתקשים לקום מרבצם, לא שמח לקראת פעילות פיזית שבעבר שמח לקראתה, לא מראה ענין לצאת לטייל, מאת את קצב הליכתו ואף מילל בעשיית תנועות מסויימות.
    בכלבים מופעל כוח רב מאוד על מפרקי האגן וחוליות הגב התחתון, עודף משקל גורם לדלקות כרוניות במפרקים אלו, כאבים עזים וחוסר יכולת לנוע.

הטיפול  ב עודף משקל בחיות מחמד

רוב בעלי הכלבים נרתעים ובצדק , מהתנהגות קפדנית וספרטנית כלפי כלבם, בכל הקשור למזון, שתמנע מהם לפנק בכל מיני נשנושים-בפרט כאשר הם נהנים מזה בעצמם.
לבעלים של כלב נשנשן קשה להעריך את סך הכמות היומית שהכלב שלהם צורך, נדמה להם כי הוא אוכל ממש מעט והם אינם מבינים איך זה שהוא כזה שמן.

מה עושים או איך להיות כלב בריא ושבע ולא לעלות במשקל.

בשלב ראשון חזוב לבלום את המשך תהליך ההשמנה. הדרך לעשות זאת היא בדיאטה, שתותאם באופן אישי לכלב על ידי וטרינר , לאחר שבדק בקפדנות את הכלב ווידא שאינו נושא מחלות הגורמות לעודף משקל. הדיאטה תשלב תזונה רפואית, תוספי מזון ופעילות גופנית מותאמת לכלב.
חשוב לדעת כי בדיאטה רפואית זאת הכלב ממשיך ליהנות מכמויות אוכל סבירות, המזון טעים ובריא, אינו חש רעב, ומוריד את הקילוגרמים הלא רצויים ומשפר את מצבו הבריאותי.

קיראו מאמרים נוספים שיעזרו  לכם להלחם בעודף המשקל :

1. עודף משקל בחיות מחמד – תופעות לוואי 

2. כיצד לשקול או להעריך את מסת הגוף של חיית המחמד שלכם – בבית

3. .הטיפול בהשמנת יתר בכלבים ובחתולים

4. עודף משקל בחתולים – רויאל קנין.

5. השמנת יתר בחתולים – יוקנובה איימס

 

דילוג לתוכן