אוטוסקופיה לחתול

בדיקת אוטוסקופיה לחתול מתבצעת כאשר מתעורר חשד לקיומן של בעיות אוזניים או בעיות שמיעה אצל חתול. בדיקה אוטוסקופית עשויה לסייע לווטרינר המטפל לאבחן במהירות את אופי הבעיה באוזנו של החתול ולטפל בה בצורה יעילה. בשורות הבאות נסביר עוד על בדיקות אוטוסקופיות לחתולים, המצבים שבהן הן נחוצות ואפשרויות הטיפול הקיימות כאשר מתגלות בבדיקה בעיות אוזניים בחתול.

מה זו בדיקה אוטוסקופית לחתולים? אוטו = אוזן, סקופ-=לראות

בדיקה אוטוסקופית היא בדיקה בה מסתכלים בעזרת מכשיר אופטי לתוך האוזן , כדי להדגים את האוזן מבפנים, מהאפרכסת ועד לעור התוף. בעזרת מכשיר מיוחד, מספר עדשות ומקור אור ניתן לראות בצורה מיטבית את כל השיוניים שיש באוזן, ניתן לקחת דגימות, וניתן להוציא גופים זרים אם נכנסו לאוזן.

באילו מצבים עלולה להידרש בדיקה אוטוסקופית לחתול?

בדיקות אוטוסקופיה לאבחון דלקות אוזניים ודלקות בדרכי השמיעה של חתולים

התפתחות של דלקת אוזניים עלולה להשפיע לאורך זמן על חיית המחמד. לרוב, התפתחות של דלקת עלולה להתרחש בכל גיל . ככל שהדלקת מתפתחת, היא עלולה להשפיע על מערכות אחרות. בדיקת אוטוסקופיה עשיה לזהות את הדלקת בשלבים המוקדמים שלה, כשהיא ניתנת לטיפול בקלות.

חושים מפותחים נמנים עם הסמלים והמרכיבים החשובים ביותר של חיות המחמד, בדגש על חתולים. פגיעה בשמיעה מהווה, לפיכך, פגיעה מהותית בחתול שלנו. ככל שהבדיקה תתבצע מוקדם יותר, כך ניתן יהיה להעריך את החומרה שלה.

כאמור, אם החתול סובל מבעיה ספציפית בשמיעה, או חווה בעיות משמעותיות במערכת שיווי המשקל, הטיפול בבעיה יתחיל, ככל הנראה, בביצוע בדיקת אוטוסקופיה. זאת במטרה לעמוד על המצב המדויק שלו ולהחליט, בהתאם לתוצאות, על אופן הטיפול המתאים.

יתר על כן, בדיקת אוטוסקופיה תבוצע מדי פעם, כחלק מהבדיקות השגרתיות שעוברים חתולים שמגיעים למרפאה הוטרינרית (למשל, לצורך קבלת חיסון).

אוטוסקופיה לחתול

כיצד ניתן לטפל בבעיות שמיעה ובעיות אוזניים של חתולים?

כאשר מדובר בדלקת אוזניים, הווטרינר עשוי לרשום תרופות רלוונטיות לחתול או לנקוט בצעדים אחרים לטיפול בבעיה כגון שטיפת אוזניים לחתול. אם מדובר בהתפתחות של בעיית שמיעה, לא ניתן תמיד לעשות משהו. יחד עם זאת, מודעות לבעיה יכולה בהחלט לסייע.

בדיקת אוטוסקופיה בחתולים ואבחון הבעיה – שלב ראשון בדרך לפתרון

כאשר החתול מראה סימנים המעידים על בעיה באוזן , כאב , הפרשות , גירוד באוזן או הטיה של הראש לצד האוזן החולה, בדיקה אוטוסקופית תאבחן במהירות אם עש דלקת, או גוף זר , וניתן להגיש לחתול טיפול מיידי .

חוששים שחתולכם סובל מכאבי אוזניים? הביאו אותו לבדיקה

אם חתולכם מביע מצוקה, אי נוחות, או שינויים דרמטיים בהתנהגות, ייתכן כי הוא סובל מבעיות אוזניים. לכן מומלץ מאוד לתאם תור לווטרינר בהקדם האפשרי. בבית החולים הווטרינרי CATVET בהנהלתו של ד"ר שרון רגב, מועסק צוות וטרינרים מקצועי ועתיר ניסיון המתמחה בביצוע בדיקות אוטוסקופיה בחתולים ומתן אבחנה מקצועית, מדויקת ומהירה גם במקרים היותר מורכבים. נשמח לעמוד לרשותכם ולרשות חתולכם. צרועמנוקשרבהקדם!