מרפאה לחיות מחמד

מרפאה לחיות מחמד


 

למה דווקא ה מרפאה לחיות מחמד שלנו?

כידוע, כל וטרינר עובד מעט אחרת ולא כולם מומחים לטיפול בכל החיות. חלק מהוטרינרים מתמחים בחיות מחמד, וחלק מומחים בחיות בר . יחד עם זאת נחתן למצוא הבדלים בתוך תחומי ההתמחות בין וטרינרים . כאשר אנו בוחרים את מבחר האפשרויות בכל מרפאה לחיות אנו נוכחים לדעת כי ישנם  די הרבה הבדלים: חלק מהמרפאות מספקות שירותי מעבדה דם, בדיקות צואה דם ,שתן ועוד) חלקן לא. יש המבצעים ניתוחים ויש שלא . חלקם מספקים שירותי רנטגן, ואנדוסקופיה וחלק לא .
רוב ההבדלים בין כל מרפאה לחיות אחת לשניה נובעים מהציוד שעומד לרשות הוטרינרים ולא כמו שנהוג לחשוב שנובע ממומחיות הוטרינרים . חלק מן המרפאות הוטרינריות לא מחזיקות את המשאבים והציוד אשר היכרחי לטיפולים (אולטרא-סאונד,רנטגן , בדיקות מעבדה וכו'), וכתוצאה מכך הן נאלצות להפנות לגופים חיצוניים .יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם הוטרינר הוא בעל מומחיות ייחודית, המבדילה אותו משאר הקולגות , למשל: וטרינר המתמחה הזרעת בעלי חיים וטרינר אונקולוגי, המתמחה בטיפול מחלות כגון סרטן וכדומה.
כיצד מומלץ לבחור וטרינר לחייה שלנו?

10157362_683870471676673_919349751_n

דר' הילה מרטינוביץ בודקת חבר

בהגיענו לבחור וטרינר , עלינו לחפש וטרינר שתחום המומחיות שלו הוא חיות מחמד .כמו כן עדיף גם שמיקום מרפאה מרפאה לחיות מחמד שלו יהיה נוח (למקרה חירום). כאשר אנו ניזקקים לווטרינר מומחה,במקרה וישנה בעיה מיוחדת , המיקום הגיאוגרפי של מרפאת החיות לא יהיה בעל חשיבות גדולה.
באופן כללי , מומלץ תמיד לבחור מרפאה לחיות שמעניקה את מכלול השירותים שאנו זקוקים להם תחת קורת גג אחת: רצוי לבחור בווטרינר שבמרפאתו נוכל גם את שלל השירותים המשלימים, שאינם כלולים בהגדרה שלשירותים רפואיים, כגון: תספורת ,מכירץ מזון ורחצה לבעלי חיים ועוד.

 

דילוג לתוכן