סירוס כלבים בלייזר – למה כדאי לכם לעשות זאת אצלנו

סירוס כלבים – למה דווקא אצלנו בבית החולים הווטרינרי של דר' שרון רגב

סירוס כלב – מה זה למעשה ?

סירוס היא פעולה כירורגית הנעשית בהרדמה מלאה, במהלכה כורתים את שני האשכים של הכלב.

סירוס כלבים יתרונות וחסרונות

סירוס כלב – למה זה טוב ?

1. כלבים מסורסים נוטים פחות לסמן טריטוריה על ידי השתנה
  2. סירוס כלבים מפחית אגרסיביות ודומיננטיות
  3. סירוס כלבים מפחית את הסיכון שכלבך יותקף על ידי כלבים אחרים
  4. סירוס כלב מפחית התנהגויות קשורת למין, כמו בריחה מהבית לצורך חיפוש נקבות , קפיצה על כלבים אחרים או על בני אדם, אוננות וכד'
  5. נרשמה בכלבים מסורסים עליה קלה בתוחלת החיים.
  6. כלבים מסורסים לא סובלים ממחלות בלוטת הערמונית בגיל מבוגר.
  7. וכמובן אם אין אשכים אז גם אין גידולים סרטניים באשכים, אין סיבוב של האשך ואין דלקות באשכים.

סירוס כלבים – יש חסרונות ?

כמו בכל דבר טוב גם לסירוס יש חסרונות, להלן מספר חסרונות ל סירוס כלב בגיל מבוגר או צעיר  שעלו במחקרים בשנים האחרונות.

1. לכלבים מסורסים יש נטיה גבוהה יותר להשמנת יתר לעומת כלבים שאינם מסורסים.
  2. קיימת עליה קלה בגזעים מסויימים בתחלואה בסוגי גידולים שונים, אבל ירידה משמעותית בגידולים באזור פי הטבעת.
  3. עליה קלה בבעיות אורטופדיות שונות.

כיצד מתבצע ומהם שלבי ניתוח סירוס כלב ?

לאחר שהכלב נבדק בבדיקה גופנית מלאה, במידת הצורך נעשתה לו גם בדיקת דם לוודא שהוא בריא, הכלב מקבל זריקת טשטוש, ואחרי כרבע שעה הוא מעורפל ורגוע.
לכלב מוחדר עירוי ורידי ולאחר שקיבל מעט נוזלים נעשית לו הרדמה כללית. הכלב מושכב על גבו וכל אזור האשכים מגולח משיער נרחץ ומנוקה היטב.
לאחר מכן הכלב מועבר לחדר ניתוח, מחובר למכונת הרדמה שמרדימה אותו בגז, הוא מחובר למוניטור שמנטר את פעילות הלב, רוויון החמצן בדם (סטורציה), רמת  הCO2 בדם, לחץ דם וטמפרטורת הגוף.

אזור הניתוח מחוטא בצורה סטרילית ולאחר שעוטפים את אזור הניתוח בסדינים סטריליים האשכים מורחקים מהגוף בצורה כירוגית.

אז מה כל כך מיוחד אצלנו ?

• המרפאה היא מרפאה FEAR FREE , כלומר אנחנו לא עושים דברים בכוח, משתדלים לגרום לכלבים לשהות במרפאה ללא פחד.  קראו עוד על ביקור ללא פחד אצל הוטרינר.
  • טכניקת הניתוח – הניתוח במרפאתנו מבוצע בטכנולוגיית לייזר, הלייזר מאפשר ביצוע ניתוח ללא שימוש בסכין, עם הרבה פחות כאב ונפיחות, החלמה מהירה ללא תפירה חיצונית בכלל כך שהכלב לא צריך צוווארון אליזבטני או כובע אהיל, ואין צורך להסיר תפרים כי אין כאלו. קראו עוד על ניתוחי לייזר בחיות מחמד.
  • מאחר וההליך כולו מבוצע באופן סטרילי, בחדר ניתוח סטרילי, והכירורג לבוש בביגוד סטרילי, אין כל צורך במתן אנטיביוטיקה אחרי הניתוח.
סירוס כלבים יתרונות וחסרונות

ניתוח לייזר בחיות מחמד

• טיפול רב שלבי נגד כאבים – Multy modal pain control , אנחנו מונעים מהכלב לחוש כאב עד לפני שהכאב נוצר, ביחד עם זריקת הטשטוש שהכלב מקבל הוא מקבל זריקה ראשונה נגד כאבים בחומר ממשפחת האופיום, יחד עם עירוי הנוזלים הוא מקבל עוד לפני ביצוע הניתוח קוקטייל של משככי כאבים שמורכב ממורפין, קטאמין ולידוקאין. הוא מקבל את הקוקטייל הזה לפני, במהלך וכ 3 שעות אחרי הניתוח.
  • לאחר ההרדמה ולפני הניתוח שני האשכים מקבלים הרדמה מקומית וכן הרקמה כולה באזור הניתוח. לאחר סיום הניתוח הכלב מקבל שוב זריקה נגד כאבים ממשפחת ה NSAIDS ומקבל כדורים כאלו למשך 3  ימים אחרי הניתוח למתן בבית.
  • הרדמה כללית וניטור מהלך ההרדמה. במהלך ההרדמה הכלב מחובר בעזרת צינורית פיום קנה (טובוס) למכונת הרדמה בגז שמפקחת על ההרדמה , וכן מחובר למערכת מוניטור משוכללת שבודקת 5 פרמטרם בכל מהלך הניתוח: דןפק, נשימה , סטורציה, CO2 לחץ דם וטמפרטורת הגוף.

שילוב כל הדברים הללו עם כירורג מנוסה ביותר מבטיח מהלך ניתוח והחלמה בטוחה קלה ונטולת כאבים.

בנושא סירוס כלבה (עיקור כלבה) כדאי לקרוא את המאמר שלנו בנושא.

מה המחיר של כל זה ?

המחיר נקבע בהתאם למשקל הכלב

* המחירים נכונים לתאריך מרץ 2023.
** המחירים כוללים בדיקת דם לפני הרדמה (ספירה וביוכימיה) ותרופות שיכוך כאבים , לפני במהלך ואחרי הניתוח וכן תרופות הביתה.

לכלבים במשקל עד 10 ק"ג – 1339 ש"ח.

לכלבים במשקל 11-24 ק"ג  ק"ג – 1475ש"ח.

לכלבים במשקל מעל 25 ק"ג – 1616 ש"ח .

* במידה ונעשתה בדיקת דם בחודש האחרון ניתן לקזז 386 ש"ח מהמחיר.

קישורים רלוונטיים :

השפעות התנהגותיות של סרוס כלבים זכרים – מאמר באנגלית