צילום רנטגן לכלב מחיר

צילום רנטגן לכלב

אחת הדרכים היותר יעילות לגלות בעיות רפואיות שונות בגופם של מטופלים, הינה לערוך צילום רנטגן מקצועי. בדומה לבני אדם, צילום רנטגן לכלב יכול לסייע באיתור בעיות שלד או גופים זרים בגופו של הכלב, ולטפל בהן במועד. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא חשוב זה. מה זה בעצם צילום רנטגן לכלבים ואיך הוא מתבצע? מה היתרונות של צילום כזה ומתי כדאי לבצע אותו? מי מבצע צילומי רנטגן לכלבים? להלן כל התשובות.

למידע נוסף לחצו כאן

מה חשוב לדעת על צילומי רנטגן לכלבים?

צילום רנטגן הוא למעשה צילום רדיוגרפי, המבוסס על האפשרות של קרני הרנטגן לשקף מצב קיים במערכת העצמות ובמערכות אחרות בגוף. בעברית ובשפות נוספות קרני הרנטגן נקראות ע"ש הממציא – ד"ר רנטגן. במדינות אחרות הן נקראות בפשטות "קרני X". צילום הרנטגן מדגיש ומשקף את החלק המצולם. ככל שהחלק המצולם פחות שקוף, כך חדירת קרני הרנטגן דרכו תהיה קשה יותר.

במקומות שבהם הצפיפות של החומר קטנה יותר, הקרניים יכולות לחדור בקלות רבה. כאשר מתבצע צילום רנטגן של מערכת השלד והעצמות, העצמות שקרני הרנטגן חודרות דרכן הן גם העצמות שיש צורך להקדיש להם תשומת לב כיוון שהן ככל הנראה פגועות. מי שאמון על פענוח צילומי רנטגן, יודע לזהות סוגים שונים של בעיות במערכת העצמות.

צילום רנטגן לכלבים וחיות מחמד והמטרות שלו

כלבים, בדיוק כמו בני אדם, סובלים לעיתים מבעיות במערכת העצמות – שברים, סדקים ופגיעות אחרות. אולם שלא כמו בבני האדם, לכלבים אין יכולת לטפל בעצמם. סף הכאב של כלבים נחשב גבוה מסף הכאב הממוצע באנשים, ולכן מצוקתם אינה בהכרח נראית לעין כאשר דבר מה מציק להם או מכאיב להם. מצב זה מחייב את בעליו של הכלב לגלות ערנות למצבו, לתפקודו ולשינויים בהתנהגותו, על מנת לזהות צורך בבדיקה וטרינרית.

צילומי רנטגן הם דרך מצוינת לאבחון בעיות רפואיות בכלבים, כאשר הכלב מראה סימנים של כאב או תפקוד ירוד. לעיתים מזומנות חווים כלבים פגיעות ושברים בעצמות עקב קפיצות, נפילות ומכות אחרות. במקרים אחרים, כלבים שעברו תאונות דרכים זקוקים לצילום רנטגן ממוקד. זאת, במטרה לדעת בדיוק מאילו פגיעות הם סובלים והיכן בדיוק הן ממוקמות. מפענח צילומי רנטגן מנוסה יכול לזהות את סוג הבעיה אחרי שפענח את הצילום, מה שיכול לסייע לרופא הווטרינר לבחור את הטיפול המתאים ביותר בבעיה.
צילומי חזה יכולים לתת מידע רב על מצב הריאות, על גודל שריר הלב , וכן על המצאות של נוזלים או חומרים אחרים בבית החזה.
מעקב אחרי מערכת העיכול נעשה בקלות רבה בעזרת צילומי רנטגן, הצטברות של צואה או של גופים זרים אחרים בתוך מערכת הכיכול, הצטברות של גזים.
ניתן להשתמש בצילומי רנטגן בחומר ניגוד (בריום) כדי שנוכל לעקוב אחרי התקדמותו לאורך מערכת העיכול.
בעזרת צילומי רנטגן אפשר לבדוק את מערכת השתן, ובלוטת הערמונית
צילום רנטגן לכלב מחיר

מה היתרונות של צילומי הרנטגן לכלבים?

היתרון המשמעותי של צילום רנטגן לכלבים, חתולים וחיות מחמד אחרות, טמון באפשרות הריאלית לאבחן את הבעיה המטרידה את חיית המחמד בתוך זמן קצר יחסית. מאליו ברור כי אחרי תאונה או מכה חזקה, אם חיית המחמד מפגינה התנהגות המצביעה על קיומם של כאבים, צילום רנטגן מסייע לאבחן את הבעיה.
צילום רנטגן מאפשר לנו להביט לתוך בעל החיים, לראות את האברים הפנימיים ובעזרת חומר ניגוד אף להעריך את תפקודם

הדבר נכון גם אם יש נפיחות באזור הפגוע, המצביע לכאורה על מקום הפגיעה. לא אחת קרה שבנוסף על המקום הפגוע, הראו צילומי הרנטגן בעיות אחרות. במקרים שבהם אין סממנים חיצוניים, אבל הכלב עדיין מראה סימני כאב, חשוב על אחת כמה וכמה לערוך צילומי רנטגן.

כיצד צילומים רדיוגרפיים מסייעים באיתור גופים זרים בגוף הכלב?

אחד הדברים שיש לשים אליהם לב כשמטפלים בכלבים, הוא מה הכלב שלכם מכניס לפיו. כלבים ובפרט גורים וכלבים צעירים, עלולים לבלוע (או לשאוף) גופים זרים ובכלל זה אריזות מזון וחטיפים, צעצועים, שקיות, סמרטוטים, בדים, פסולת מסוגים שונים ואף עצמות בעלות קצוות חדים. צילום רנטגן מוצלח מאפשר לווטרינר לאבחן את הימצאותם של גופים כאלו במערכת העיכול או הנשימה של הכלב ולקבוע מהי הפעולה הנדרשת להסרתם מגופו.
צילומי רנטגן בכלבים יעשו תמיד בהרגעה או טשטוש ממספר סיבות :
כל תנועה ולו הקטנה ביותר תגרום לטשטוש של התמונה ולעיוות של האבחנה.
אין ברצוננו לחשוף לא את הבעלים ולא את הצוות לקרינת רנטגן שהיא מסוכנת.
במקרים קיצוניים בלבד כאשר בעל החיים במצב קריטי וטשטוש יסכן את חייו נאפשר לבעלים ולצוות, אחרי שלבשו לבוש מגן מתאים לשהות עם הכלב בחדר הרנטגן.

מי מבצע צילומי רנטגן לכלבים?

צילום רנטגן לחיית מחמד צריך להתבצע בצורה מקצועית. זאת, על מנת לזהות בצורה הטובה ביותר את הגורם להפרעה או לכאבים של הכלב. ככל שצילום הרנטגן הוא מקצועי יותר, כך התוצאות טובות ואפשרויות הטיפול ברורות יותר. בבית החולים הווטרינרי REGEVET של ד"ר שרון רגב, מבוצעות בדיקות דימות מתקדמות לכלבים, לרבות בדיקת רנטגן דיגיטלית אשר מסייעת בביצוע סקירה מדויקת ואמינה למצבן של המערכות החיוניות בגוף הכלב.

חוששים שהכלב שלכם סובל מכאבים? אל תחכו! קבעו לו תור לבדיקה וטרינרית. אנחנו כאן לרשותכם – צרו קשר בהקדם!