קורונה בחיות מחמד

קורונה בחיות מחמד

הנחיות לגבי וירוס קורונה בחיות מחמד

בעקבות התקרבות המחלה לאזורנו עולות שאלות רבות בהקשר של ווירוס קורונה בחיות מחמד שלנו.

התפרצות הקורונה אשר החלה בסין והתפשטה למקומות רבים נוספים גורמת לדאגה גדולה בכל רחבי העולם וגם בארצנו, בעלי כלבים וחתולים רבים פנו אלינו בשאלה כיצד לנהוג עם חיות המחמד בהקשר לוירוס הקורונה.

וירוס הקורונה הנוכחי שזכה לכינוי COVID-19, הוא חלק ממשפחה גדולה מאוד של וירוסים קורונה, שחלקם הגדול מוכרים לנו היטב, וגורמים למחלות בכלבים וחתולים וחלקם האחר מוכרים ולא גורמים לשום סימני מחלה.

לדברי ארגון הבריאות העולמי (WHO), וירוס הקורונה המדובר מדבק בין אדם לאדם אבל אין כל עדות לכך שבעלי החיים מפיצים את הווירוס או תורמים להדבקה בין בעלי חיים ובין האדם.

ארגון הבריאות העולמי לרפואת חיות מחמד (WSAVA) הוציא מספר המלצות לשמירה על בעלי החיים :

  1. לשמור על החתולים בתוך הבית.
  2. לא לשחרר כלבים, לטייל רק עם רצועה, להימנע ככל הניתן ממפגשי כלבים.
  3. אם אתם נכנסים לבידוד, בודד את חיית המחמד איתך.
  4. בכל שאלה נוספת , פנה לווטרינר שלך למידע.

שאלות ותשובות נפוצות :

האם קורונה וירוס יכול להדביק את חיות הבית ?

עד כה, אין שום עדות שווירוס קורונה המדובר יכול להדביק חיות מחמד, יתרה על כך אין גם שום עדות שחיות הבית יכולות לתרום להפצת המחלה.

האם עלי להימנע ממגע עם חיות מחמד במידה וחליתי בקורונה ווירוס?

מומלץ לא לטפל בחיות מחמד בזמן שאתה חולה. למרות שאין כל עדות שווירוס הקורונה הנוכחי עובר או מדבק חיות מחמד, הווירוס עובר כרגע שינויים ומוטציות ולכן כדאי לנקוט באמצעי זהירות.

האם חיית המחמד שלי באה במגע עם מישהו שחלה, האם תיתכן הפצת המחלה דרכה ?

עדיין לא ידוע באופן מוחלט כיצד הווירוס מתנהג עם חיות מחמד. עד כה אין כל עדויות להדבקה או להפצה, אבל יש לנקוט אמצעי זהירות.

מה לעשות עם חיות מחמד באזורים שהוכרזו כנגועים, או מקומות שהתגלתה המחלה באדם ?

נכון לעכשיו אין כל מידע או ראיה שחיות מחמד נדבקות או נשאיות של הווירוס. אבל מאחר שהמצב משתנה במהירות מבחינת הדבקה בבני אדם , ומאחר ויש חוסר משמעותי במידע יש לנקוט באמצעי זהירות.
באזור נגוע הימנע ממגע עם חיות בית, ואם אתה צריך לבוא איתם במגע יש לחבוש מסיכה. בכל מקרה האיגוד העולמי ממליץ לאנשים שנדבקו לשמור מרחק מחיות המחמד שלהם כדי למנוע כל סיכון של הדבקה או הפצה.

קישורים למידע נוסף :

 

  1. Questions and Answers on Coronavirus Disease COVID-19: OIE – World Organisation for Animal Health

https://www.oie.int/scientific-expertise/specific-information-and-recommendations/questions-and-answers-on-2019novel-coronavirus/

2. Coronavirus COVID-19 outbreak: Latest news, information and updates

https://www.pharmaceutical-technology.com/special-focus/covid-19/coronavirus-covid-19-outbreak-latest-information-news-and-updates/

 

רוצים לשמוע עוד -הירשמו למטה לרשימת הדיוור שלנו

 

דילוג לתוכן