גור חדש , טיפולים חיסונים ועוד…..

גור חדש

דר' שרון רגב

תקציר הטיפולים אותם יש להעניק ל גור חדש

איזה חיסונים צריך לעשות ל גור חדש ?גןר חדש

מטרת החיסונים היא להגן על הכלב ועל בני הבית מפני מחלות מדבקות.
המחלות החשובות ביותר הן:כלבלבת, פרוו, לפטוספירוזיס, צהבת, כלבת, שעלת ועוד.

גורי כלבים יש לחסן בחיסון משושה החל מגיל 5-6 שבועות, יש לחזור על החיסון כל 3 שבועות עד גיל 16 שבועות. בהמשך יש לחזור על החיסון אחת לשנה לשארית חיי הכלב.

חיסון נגד כלבת יש לחסן מגיל 3-6 חודשים ולחזור אחת לשנה.

טיפולים נגד תולעים שיש לתת לגור חדש:

גורי כלבים נגועים כמעט תמיד בתולעי מעיים.
התולעים נחלקות ל-2 קבוצות עיקריות:תולעים שטוחות ותולעים עגולות.
בתולעים העגולות הגור נדבק בדר"כ מאימו במהלך ההריון, ולכן יש לטפל כבר בגיל צעיר מאוד.
בתולעים שטוחות ההדבקה היא לרוב מפרעושים(כחלק ממחזור החיים שלהם) ולכן יש לטפל אחת לחצי שנה.

טיפולים נגד טפילים חיצוניים לגור חדש:

גור חדש

קרציות ופרעושים, קרדיות וטפילי אזניים עלולים להיטפל לכלב ולגרום לו לאי נוחות ועצבנות. על מנת לשמור על בריאות הכלב עלינו לשמור עליו נקי מטפילים. יש לטפל בעזרת תכשירים מיוחדים אותם ניתן לרכוש במרפאה או בחנויות לחיות מחמד.
ככלל לא מומלץ להשתמש באבקה לכלבים מאחר וגם הם וגם אנחנו נושמים את גרגרי האבקה.
התכשירים המומלצים ביותר היום הם: כדורי ברבקטו נגד פרעושים קרציות וקרדיות שניתנים דרך הפה או  "אדוונטג’" לטיפול בפרעושים ו"קילטיקס" נגד קרציות. בכל מקרה לפני שימוש בתכשירים על גוף הכלב מומלץ להיוועץ עם צוות המרפאה.

תולעת חיפושית הזבל:

תולעת חיפושית הזבל הקטלנית החלה לפני כ-18שנים את מסע הקטל שלה, ולצערנו לא הפסיקה עד היום. התולעת מדבקת ע"י בליעה של חיפושיות זבל קטנות ומתפתחת בגוף הכלב וגורמת לסימנים קשים וגם למוות. ניתן למנוע את הופעת המחלה ע"י זריקות מונעות אחת לחדשיים . לכלבים שנוהגים לנשנש צואה רצוי לתת פעם בחודש.

רחיצה ותספורת:

באופן עקרוני – אין להרבות ברחיצה, הברשה סדירה ויום יומית עדיפה. ההברשה שומרת על בריאות העור והפרווה, מרחיקה שיער שנשר וחשוב מכל מחזקת את הקשר בין הגור לבעליו. במידה ואין ברירה ניתן לרחוץ את הגור בשמפו מיוחד לכלבים. אין להשתמש בשמפו המיועד לבני אדם.

שמירה על השיניים אצל גור חדש.

למרות שאין צורך לצחצח שיני חלב, יש להרגיל את הגור כבר מגיל צעיר לאפשר לנו לצחצח את שיניו וזאת ע"י משחק ונגיעה יום-יומית בכל השיניים. בהמשך חייו יהיה עלינו לצחצח את שיניו בכל יום. קראו מאמר בקשר לשיניים של כלבים וחתולים.

קישורים :

חיסונים לכלבים וחשיבותם