סניליות בכלבים

שם כותב המאמר: דר אורן פאר

סימפטומים
סניליות בכלבים מדווחת בהרחבה בספרות הוטרינרית כך שלמעלה מ-60% מהכלבים שמעל גיל 10 יחוו לפחות אחד מסימפטומים הבאים התומכים בסינדרום:
בלבול, דיסטאוריינטציה. הכלב עלול ללכת לאיבוד בתא שטח בו הוא מצוי, "להילכד" בזויות הבית, או בין רהיטים (אותם הוא מכיר שנים רבות, ומהם יודע לצאת). שינוי בדפוס השינה, ערות ממושכת ייתכן אף בשעות הלילה. ירידה או אף איבוד ביכולות נלמדות כגון פקודות  בסיסיות קום, שב, ארצה וכיו"ב או לחלופין היכולת לבקש לצאת החוצה לעשיית צרכים וכך עלול לעשות צרכים בבית.
ירידה בחדות והתבוננות סתמית אחר אובייקטים וקושי בזיהוי בני משפחה ו/או חברים.

אבחון

כדי לאבחן את הכלב, ברור כי יש לשלול תהליכים דומים העלולים להיראות אותו דבר, אך הגורם להם שונה. כך ניתן לראות בדוגמאות הבאות:
ירידה ברמת הפעילות אצל כלב בוגר עלולה להיות כתוצאה מדלקת פרקים.
קושי בזיהוי בני משפחה עלול להיות כתוצאה מפגיעה עצבית.
התבוננות סתמית כתוצאה מירידה באיכות הראייה ותהליכים דלקתיים בעיניים.
השתנה בבית כתוצאה מהיחלשות סוגר השלפוחית, דלקות שתן ו/או סכרת.
במסגרת הבדיקה הגופנית אצל וטרינר , ייתכן ויהיה צורך לבצע בדיקות מעבדה (דם, שתן צילום סקר) כדי לשלול תהליכים העשויים להיראות אותו דבר.

טיפול

התנהגותי
הבעלים צריכים להבין כי יש להם כלב עם בעיות התנהגות ויש להקל עליו ככל שניתן את שגרת חייו, כך- גישה נוחה יותר בבית, גישה תכופה יותר למתן צרכים ומעל הכול- הבנה כי "הכלב לא עושה דווקא" , יש הרבה מאוד דרכים להיטיב את איכות חייו על כך כדאי להתייעץעם וטרינר

תזונתי

מזונות ייעודיים לכלבים מבוגרים יותר, העשירים בלוכדי רדיקליים חופשיים, אומגה 3, ויטמינים ותוספים התורמים באופן כללי לכלבים מבוגרים.

תרופתי
סלג’ילין – תרופה הניתנת על בסיס יומי ואמורה להפחית את הביטוי ההתנהגותי של הסינדרום. מניסיוננו התרופה נמצאה יעילה במספר רב של מקרים.

רפואה משלימה

יש דיווחים כי להומאופץיה עשויה להיות הצלחה ב"חידוד החושים"