פרעושים וקרציות – תכשירים למניעה

פרעושים וקרציות – תכשירים למניעה


מאת: ד"ר סיגל קרופניק

להלן התכשירים הנפוצים נגד פרעושים וקרציות בשוק לפי סדר האלפביתי באנגלית.

 

התכשירים בכיתוב ירוק מומלצים על ידנו (ומלווים בתמונה)

התכשירים בכיתוב אדום מומלצים על ידנו שלא לשימוש

כל השאר, סתם תכשירים.

 

שם המוצר חומרים פעילים סוג בע"ח וגיל מינימלי מינון ודרך מתן השפעה ודרך פעילות הערות
(Activyl TickPLUS (Merck

פרעושים וקרציות

activyl

Indoxocarb and Permethrin כלבים. מגיל 8 שבועות. ספוט-און, חודשי. Indoxocarb – קוטל חרקים הפועל על תעלות נתרן ובמערכת העצבים של החרק. גורם לרעידות' עוויתות ומוות לחרקים תוך מספר שעות.Permethrin – קוטל פרעושים, הורג ודוחה קרציות ויתושים. Indxocarb בעל טווח בטיחות רחב. משאיר אזור שומני רב בפרווה. מדיווחי VIN בעל מספר רחב של תופעות לוואי. לא אורגנו פוספט או קרבמאט!
Activyl for cats (Merk)activyl for catsk) Indoxocarb חתולים מגיל 8 שבועות. ספוט-און, חודשי. Indoxocarb – קוטל חרקים הפועל על תעלות נתרן ובמערכת העצבים של החרק. גורם לרעידות ועוויתות ומוות תוך מספר שעות. Indoxocarb בעל טווח בטיחות רחב. משאיר אזור שומני רב בפרווה. מדיווחי VIN בעל מספר רחב של תופעות לוואי. לא אורגנו פוספט או קרבמאט!
(Advantage (Bayeradvantage Imidacloprid כלבים מגיל 7 שבועות, חתולים מגיל 8 שבועות. ספוט-און חודשי אבל ניתן להשתמש גם על בסיס שבועי. מתרכז בזקיק השערה וגורם לשיתוק ומוות של הפרעושים. פעילות מהירה מאוד. ניתן לשטיפה עם שמפו.
(Advocate (Bayer

פרעושים וקרציות תכשירים

activyl

 

Imidacloprid+Moxidectin כלבים, מגיל 7 שבועות. ספוט-און חודשי. הורג פרעושים תוך 12 שעות, מונע הדבקה בתולעת הלב, תולעי מעיים, ספירוצרקה לופי (תולעת הפארק). הורג אקריות אוזניים, סקביאס ודמודקס. נשטף ע"י שמפו.
(Capstar (Novartis Nitenpyram כלבים וחתולים מגיל 4 שבועות ומעל 1 ק"ג. טבלית, פעם ביום או לפי הצורך ספיגה מהירה דרך מערכת העיכול והרג פרעושים מהיר. ללא שארייתיות, תחילת פעילות מהירה והרג פרעושים מהיר מאוד.
(Certifect (Merial Amitraz, Fipronil, Methoprene כלבים מגיל 8 שבועות ומעל 2.5 ק"ג. רעיל חתולים!! ספוט-און, חודשי. Fipronil – גורם היפרסטימולציה במערכת העצבים של הפרעושים ומוות, הורג קרציות, אקריות. Methoprene – קוטל ביצי פרעושים. פעילות לאחר 6 שעות ממתן, מוות של רוב הקרציות תוך 18 שעות. שילוב עם אמיטראז מחזק את פעילות הפיפרוניל.
(Frontline Plus (Merial Fipronil, s-Methoprene כלבים וחתולים מגיל 8 שבועות. ספוט-און חודשי. הורג פרעושים ודוחה והורג קרציות. קיימת עמידות בפרעושים. החומר עמיד לשטיפה בשמפו.
(Advantix (Bayer Imidacloprid, Permethrin לכלבים מגיל 7 שבועות. רעיל לחתולים!! ספוט-און חודשי. שיתוק ומוות לפרעושים, הורג ודוחה קרציות, דוחה יתושים. עלול לפגוע בחתולים גם במגע עקיף. ניתן לשטיפה עם שמפו.
(Program/Sentinel (Novartis Lufenuron כלבים וחתולים מגיל 4 שבועות. טבלית חודשית. מעכב התפתחות חרקים. חייב להינתן עם מזון.
Promeris   ממש לא מומלץ לשימוש בשום פנים ואופן!לא קיים מידע על חומר זה        
(Revolution (Zoetisrevolution Selemectin כלבים וחתולים, מגיל 8 שבועות. ספוט און חודשי. חומר ממשפחת האיברמקטין. נספג למחזור הדם ומתרכז בבלוטות החֱלֱב. הורג פרעושים וביצים. מונע הדבקה בתולעת הלב, אקריות אוזניים, סקביאס, דוחה קרציות ותולעים עגולות ושטוחות. הרג הפרעושים איטי אך הרג הביצים יעיל ומהיר. לא מומלץ לטיפול בבע"ח עם פגיעה ב-BBB (מחסום דם-מח). יכול לשמש כנגד תולעת הפארק לכאלו הרגישים לאיברמקטין.
(Scalibor (Merck Deltamethrin 4% synthetic pyrethroid כלבים מגיל 12 שבועות. קולר חומר ליפופילי החודר לקוטיקולת הפרעושים. גורם לפרעושים להרעלה, התייבשות ומוות. יעיל נגד זבובי חול (המעבירים את מחלת הלישמניה) עמיד למים, יעיל למשך 6 חודשים. לא לשימוש בכלבות בהיריון, מניקות או מבוגרים.
(Seresto (Bayerseresto Flumethrin and imidacloprid כלבים מגיל 7 שבועות. חתולים מגיל 10 שבועות. קולר. Flumethrin – גורם לערור של תעלות נתרן במערכת העצבים של הטפילים. Imidacloprid מתרכז בזקיק השערה וגורם לשיתוק ומוות של הפרעושים. ע"פ VIN תוצאות משתנות. יעילות ע"פ היצרן – 8 חודשים. יעיל כנגד פרעושים וקרציות.
ברווקטו

כדורי ברווקטו

 

Fluralaner כלבים אחרי גיל 6 חדשים מובטח 3 חדשי פעילות, לפנמי 6 חדשים אין הוכחות ליעיות למשך 3 חדשים כדור למתן דרך הפה כל 3 חדשים לכלבים ואמפולה לחתולים   פוגע במערכת ה GABA במוחם של החרקים דבר שגורם להם למוות מאוד מהיר. פעולה מאוד מהירה, יעילות של 99% נגד פרעושים ן 96% נגד קרציות.
( Trifexis (Elancotrifexis  Spinosad+milbemycine  כלבים מגיל 8 שבועות ומעל 2.5 ק"ג.  טבליות אכילות, פעם בחודש.  חודר דרך הדם ומגיע אל זקיק השערה. גורם לפגיעה ושיתוק של מערכת העצבים של הפרעוש ומוות. תחילת פעילות מהירה מאוד.ת"ל: הקאות ועוויתות לחולי אפילפסיה.לא ניתן לתת אותו במקביל לזריקת דקטומקס (נגד תולעת הפארק).

 

תכשירים חדשים   

שם המוצר חומרים פעילים סוג בע"ח וגיל מינימלי מינון ודרך מתן השפעה ודרך פעילות הערות
קומפורטיס ( אלנקו )comfortis  ספינוסד  מגיל 10 שבועות ומעל ל 1.5 ק"ג במשקל.בחתולים מעל 14 שבועות ומעל 1 ק"ג משקל גוף  פעם בחודש  ומגיע אל זקיק השערה. גורם לפגיעה ושיתוק של מערכת העצבים של הפרעוש ומוות. מהיר מאוד.ת"ל: הקאות ועוויתות (אסור לתת לחולי אפילפסיה).
Simparica (Zoetis)somparica Sarolaner לכלבים מעל גיל 6 חודשים ומעל 1.4 ק"ג טבלית לעיסה חודשית 100% הרג של כל הפרעושים והקרציות תוך 24 שעות לא בוצעו ניסוי ביטחות על כלבות בהיריון או מניקות.
 Soltif (Solano)soltif Dinotefuran, Flumethrin כלבים מגיל 8 שבועות ספוט און , חודשי. Dinotefuran – הורג פרעושים.Flumethrin – גורם לערור של תעלות נתרן במערכת העצבים של הטפילים. לא נוסה על פרעושים עמידים.לא נשטף בשמפו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קישורים: 5 הסיבוכים הנפוצים ביותר הנגרמים ע"י פרעושים וקרציות.

האתר של חברת BAYER גרמניה לטיפולים נגד טפילים לחתולים.

האתר של חברת BAYER גרמניה לטיפולים נגד טפילים לכלבים.

דילוג לתוכן